tisdag 8 december 2009

Dags att vända blad...


Det känns som om det är dags att börja på en ny kula.
Det känns som om det finns ett behov av att börja om.


Livet går vidare i rask takt och det är bra att stanna upp
och reflektera över vart man är på väg.
Att flyta med strömmen är lätt och väldigt bekvämt.
Men efter en tid märker man att det finns annat här i livet
och det kanske krävs att man får kämpa för att skapa sin egen väg.

Mycket har hänt under det senaste året som gått.
Saker som också fått mig att inse
att jag borde ta itu med vissa saker,
eftersom de så småningom kommer att nås av ett slut.
Och då vill jag inte missa möjligheten
att kunna forma det som jag vill.

Jag ska fortsätta plöja för att skapa början
till en framtid jag längtar efter.
Jag vill inte längre sitta still och se livet svepa förbi.
Dags för en ny start och jag börjar det med
att skapa en alldeles ny blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar