lördag 13 april 2013

Regndroppar, hjärtats balsam...



När det varma ansiktet trycks hårt mot ens bröst...
- Trösta mig!
...ömmar hjärtat.

När de små armarna sträcks mot en och snyftar fram...
- Fammi!
...värker hjärtat.

När ögon fulla med tårar ser bedjande på en...
- Snälla, ta bort det som smärtar mig!
...brister hjärtat.
 
 
Medan regndropparna faller ner från skyn
har tårar trillat nerför kinderna hos både son och mor.
 
De sena timmarnas lugn har sänkt sig över hemmet
 och mor drar för stunden en lättnadens suck.
Regndropparnas lugnande stämma ger mig ro.
 
Såsom många gånger förr när det regnar
börjar jag omedvetet nynna följande melodi....


...och harmonisk kryper jag ner under täcket.
 
 
"Tårar från himlen, när änglarna gråter
Är tårar av glädje och tårar av hopp
Tårar från himlen, när regndroppar faller
Blir till en flod som bär kärlekens bud till dig"
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar